Navigation Bar

Wednesday, October 13, 2010

REFLEKSI PERASAAN...

Tidak dapat dinafikan, setiap masa kita akan melalui perasaan yang berlainan, bergantung kepada situasi kehidupan yang sedang dilalui. Ada kalanya kita mengalami perasaan positif, ada kalanya kita mengalami perasaan negatif dan ada kalanya kita mengalami perasaan yang bercampur-baur dalam satu masa. Tepuk dada tanya selera, apa perasaan anda ketika ini samaada :

Gembira

Sedih

Marah

Kecewa

Syukur

Bosan

Tertekan

Cinta

Teruja

Takut


Atau ada perasaan yang lain yang sedang anda alami?


Biar apapun perasaan yang anda sedang alami sekarang , ketahuilah bahawa perasaan adalah satu anugerah Allah kepada kita. Jika perasaan yang dialami adalah perasaan positif, teruskan mengharungi kehidupan dengan penuh kesederhanaan dan kesyukuran. Jika perasaan yang dialami adalah perasaan negatif pula, carilah penawar untuk mengubatinya dan usah terus meratapi ujian Allah terhadap kita. Sesungguhnya ada sebab yang tersirat terhadap perasaan samaada perasaan positif atau perasaan negatif yang dikurniakan untuk kita fikirkan...

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Iklan tidak berbayar


Tajuk buku ini Jangan Bersedih - Setelah Kesulitan Pasti Ada Kesenangan. Sesuai dibaca sebagai salah satu terapi minda untuk mereka yang sedang berada dalam kesedihan. Saya telah membacanya, anda bila lagi?


Nota kaki : Sumber gambar diperolehi daripada Google

No comments:

Related Posts with Thumbnails