Navigation Bar

Sunday, November 27, 2011

SATU CITA DUA RASA...

Setelah 365 hari dihitung, hari ini 27 November 2011 bersamaan 01 Muharam 1433 H tiba jua. Terasa seakan detik terlalu pantas berlalu meninggalkan kita. Namun itu bukanlah satu alasan untuk menutup kelemahan kita mentadbir masa 24 jam yang telah dikurniakan dengan baik. Apa yang pasti, masa yang telah berlalu tidak dapat dikembalikan lagi. Justeru, melihat destinasi masa depan dengan jelas adalah lebih bernilai daripada menyesali apa yang telah berlaku. Tarikh 01 Muharam 1433 H juga amat bermakna kepada saya kerana hari ini genaplah dua tahun usia blog ini. Walaupun kekangan kerjaya dan kehidupan banyak mempengaruhi prestasi blog ini, sebanyak 23 entri telah berjaya dihasilkan seperti di bawah :

01. SETAHUN SUDAH BERLALU
02. KEMALANGAN BAS : SAMPAI BILA?
03. ZOOM MALAYSIA : MERSING
04. SEHARI DALAM TEMBOK BATU

05. AKULAH JUARA...
06. ANTARA DUA...
07. ZOOM MALAYSIA : SIK
08. KETAHUILAH OLEHMU...
09. AURAT : TUNTUTAN AGAMA ATAU BUDAYA?
10. SAYA BETUL...
11. AKU TERIMA NIKAHNYA...
12. GURU O GURU...
13. ZOOM MALAYSIA : NEGERI SEMBILAN
14. ZOOM MALAYSIA : KOTA BHARU
15. AYAH...
16. DIA BIDADARI SYURGA...
17. LU LANGSI, LU MATI...
18. ZOOM MALAYSIA : SARAWAK
19. ARAK : IBU SEGALA KEJAHATAN

20. SALAM AIDILFITRI...
21. ANAK SAPA LA NI?
22. ZOOM MALAYSIA : SABAH
23. TINGGAL TANDA TANYA...

Alhamdulillah, salah satu entri saya pada tahun ini iaitu AKULAH JUARA telah dipilih oleh pemilik blog Komensen sebagai entri yang disukai oleh beliau. Berikut merupakan pingat ilusi yang telah disampaikan kepada saya :

Terima kasih sekali lagi di atas penghargaan ini. Sebagai seorang blogger yang baru menceburkan diri dalam arena blog, saya amat menghargai pemilihan ini.


Sempena tahun baru ini, bersamalah kita menzahirkan semua azam yang telah dirancang tetapi tidak dilaksanakan supaya menjadi insan yang lebih baik. Semoga dengan penghijrahan ke arah yang lebih baik ini, kita semua akan beroleh rahmat dan kasih-sayang berganda daripadaNya...

SALAM MAAL HIJRAH 1433 H

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Sub-entri


Seperti yang dijanjikan tiga hari yang lalu, pada hari ini secara rasminya saya menjenamakan semula nama blog ini daripada Berjalan... Melihat... Mentafsir... kepada Rasanubari. Impian saya untuk memiliki kepala blog (header) sendiri juga telah berjaya direalisasikan hari ini. Harapan saya dengan penjenamaan semula nama blog ini, lebih ramai pengunjung akan singgah dan mendapat input-input yang berguna daripada hasil penulisan saya.

No comments:

Related Posts with Thumbnails